Small Group
Training

Gratis proefles

FIT

HIT

PIT

Small group training

De Small Group Training (SGT) van Sportstudio 79 is een Total body-workout. We trainen het hele lichaam door middel van functioneel bewegen, conditie- en krachttraining. Hiervoor gebruiken we geen fitnessapparaten en geen spiegels, maar het eigen lichaamsgewicht. Soms in combinatie met een kettlebell, TRX of losse gewichten. Oefeningen zoals opdrukken, de plank, burpee en squats zijn de basis van de training. Elke maand is er een nieuw trainingsschema om het lichaam keer op keer te prikkelen en te ontwikkelen. We onderscheiden 4 soorten SGT’s bij Sportstudio 79. Daarnaast bieden we ook yoga- en kickbokslessen aan.

Own Body Weight | OBW 

OBW staat voor Own Body Weight. Zoals de naam doet vermoeden trainen we hierbij alleen met ons eigen lichaamsgewicht zonder extra weerstand in de vorm van gewichten. De focus ligt op functioneel bewegen. OBW heeft een laag instapniveau, maar is ook ideaal bij het herstellen van blessures. 

Functional Interval Training | FIT

SGT Fit staat voor Functional Interval Training en is eigenlijk de basis van onze methode. Net als de OBW is het geschikt voor iedereen en voor elk niveau uitdagend. De training bestaat voornamelijk uit oefeningen met het eigen lichaamsgewicht, maar hier en daar maken we ook gebruik van verschillende gewichten zoals dumbells, kettlebells of een TRX. Er is altijd een goede balans tussen kracht en conditie en ook bij FIT ligt de focus op functioneel bewegen. Je kunt gedurende de hele week meedoen aan SGT Fit en elke maand verandert de routine, zodat het nooit gaat vervelen.

High Intensity Training | HIT

Voor de fanatieke sporter bieden we bij Sportstudio 79 SGT HIT, ofwel High Intensity Training. Hierbij ligt het tempo hoger en zijn de oefeningen zwaarder. Er wordt meer gebruik gemaakt van kettlebells en dumbells. De focus van SGT HIT ligt op conditie en het ontwikkelen van meer kracht-uithoudingsvermogen. Ook bij HIT verandert de routine regelmatig, om het lichaam te blijven uitdagen.

Power Improvement Training | PIT

Naast SGT FIT en HIT hebben we SGT PIT. Power Improvement Training waarbij je meer kracht en spiermassa ontwikkelt. Tijdens SGT PIT trainen we de benen, buik, rug, borst, schouders en armen met de focus op het verzuren van de spieren. Met ons uitgebreide krachthonk kunnen we ook bij de SGT PIT een gevarieerd trainingsschema aanbieden, zodat je alle spiergroepen blijft prikkelen.

Workout Of the Day | WOD

We hebben naast de High Intensity Training nog een workout waarbij het tempo hoger ligt en de oefeningen zwaarder zijn: Workout Of the Day, oftewel WOD. Dit is de ideale training voor gevorderde sporters. De WOD is een combinatie tussen PIT en HIT oefeningen, waarbij we trainen in kleine groepen van maximaal 10 deelnemers. De training is altijd anders en een leuke variatie om aan je trainingsschema toe te voegen. Tijdens deze Small Group Training kun jij jezelf maximaal pushen!

Benen Billen Buik | BBB

It’s all in the name, we pakken tijdens deze les de benen, billen en buik aan.

Meld je nu aan voor een gratis proefles!