Small group training

De Trainingen van Sportstudio 79 zijn Total body-workouts. We trainen het hele lichaam door middel van functionele bewegingen, conditie- en krachttraining. Hiervoor gebruiken we geen fitnessapparaten en geen spiegels, maar het eigen lichaamsgewicht. Soms in combinatie met een Kettlebell, TRX of Dumbells. Oefeningen zoals bijvoorbeeld een Push Up, een Plank, een Burpee of Squat zijn de basis van de trainingen. Elke maand is er een nieuw trainingsschema om het lichaam keer op keer te prikkelen en te ontwikkelen. We onderscheiden 6 soorten trainingen bij Sportstudio 79. Daarnaast hebben we ook nog de Bootcamps en yogalessen

Own Body Weight | OBW 

OBW staat voor Own Body Weight. Zoals de naam doet vermoeden trainen we hierbij alleen met ons eigen lichaamsgewicht zonder extra weerstand in de vorm van gewichten. De focus ligt op functioneel bewegen. OBW heeft een toegankelijk instapniveau, je kunt het helemaal op je eigen tempo en niveau volgen.

Functional Interval Training | FIT

Fit staat voor Functional Interval Training en is eigenlijk de basis van onze methode. De training bestaat voornamelijk uit oefeningen met het eigen lichaamsgewicht, maar hier en daar maken we ook gebruik van verschillende gewichten zoals dumbells, kettlebells of een TRX. Er is altijd een goede balans tussen kracht en conditie en ook bij FIT ligt de focus op functionele bewegingen. Je kunt gedurende de hele week meedoen aan de Fit en elke maand verandert de routine, zodat het nooit gaat vervelen.

High Intensity Training | HIT

Voor de fanatieke sporter bieden we bij Sportstudio 79 de HIT, ofwel High Intensity Training. Hierbij ligt het tempo hoger en zijn de oefeningen zwaarder. Er wordt meer gebruik gemaakt van Kettlebells en Dumbells. De focus van de HIT ligt op conditie en het ontwikkelen van meer kracht-uithoudingsvermogen. Ook bij HIT verandert de routine regelmatig, om het lichaam te blijven uitdagen.

Power Improvement Training | PIT

Naast FIT en HIT hebben we de PIT oftewel Power Improvement Training waarbij je meer kracht en spiermassa ontwikkelt. Tijdens SGT PIT trainen we de benen, buik, rug, borst, schouders en armen met de focus op het verzuren van de spieren. Met ons uitgebreide krachthonk kunnen we ook bij de PIT een gevarieerd trainingsschema aanbieden, zodat je alle spiergroepen blijft prikkelen.

Workout Of the Day | WOD

We hebben naast de High Intensity Training nog een workout waarbij het tempo hoger ligt en de oefeningen zwaarder zijn: Workout Of the Day, oftewel WOD. Dit is de ideale training voor gevorderde sporters. De WOD is een combinatie tussen PIT en HIT oefeningen, waarbij we trainen in kleine groepen van maximaal 10 deelnemers. De training is altijd anders en een leuke variatie om aan je trainingsschema toe te voegen. Tijdens deze Small Group Training kun jij jezelf maximaal pushen!

Benen Billen Buik | BBB

It’s all in the name, we pakken tijdens deze les de benen, billen en buik aan.